I Strona główna I Wiadomości I Kultura I Sport I Pogoda I Turystyka I Narty I Kościół I

I Radio Alex I Głos Ameryki I Z peryskopu... I DH Zakopane I Telefony I Apteki I

I Reklama I Ogłoszenia I Muzyka I Video I Galeria I Archiwum I O Watrze I
GDDKiA w Zakopanem

(17.03.2003) Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mówią, że już w 2010 roku powinniśmy przemieszczać się zmodernizowaną "zakopianką". Kierowcy powiedzą zapewne - DOPIERO w 2010. Program inwestycyjny na Drogach Krajowych Małopolski w latach 2003-2010 w rejonie Podhala zakłada stopniową modernizację szlaków komunikacyjnych. Realizowany jest aktualnie odcinek Myślenice-Lubień o długości 16 km. Kolejne etapy mają doprowadzić drogę ekspresową do Rabki a stamtąd w kierunku Chyżnego i Zakopanego powstanie tzw. droga GP, czyli główna przyspieszona. W Zakopanem odbyło się spotkanie władz samorządowych Podhala z Tadeuszem Suwarą dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zbigniewem Rapciakiem dyrektorem krakowskiego oddziału GDDKiA oraz wojewodą małopolskim Jerzym Adamikiem - poświęcone koncepcji nowej "zakopianki".

Wojewoda po spotkaniu był pełen optymizmu:

 

 

 

Dyrektor Tadeusz Suwara mówi, że plan zmodernizowania "zakopianki" powiedzie się jeżeli zostaną spełnione dwa warunki:

 

 

I jeszcze kilka słów o tym, jak według planów będzie wyglądać dojazd do Zakopanego. Mówi dyrektor Zbigniew Rapciak:
Łączny koszt inwestycji na drogach krajowych małopolski w regionie podhalańskim w latach 2003-2010 osiągnie kwotę prawie 2,5 mld zł.

 

O poszczególnych etapach modernizacji "zakopianki" Zbigniew Rapciak dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

 

 

O finansowaniu modernizacji "zakopianki" Tadeusz Suwara dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

 

 

INWESTYCJE DROGOWE:

1. Węzeł Zakopiański w Krakowie (droga krajowa nr A4/7) - budowa wielopoziomowego węzła drogowego na skrzyżowaniu autostrady A4 z ulicami Herberta i Myślenicką w pobliżu Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach: budowa wiaduktu oraz 4 łącznic, dobudowa trzecich i czwartych pasów na odcinku sio m; budowa urządzeń ochrony środowiska i ekranów akustycznych, budowa ronda kompaktowego; budowa bezkolizyjnych przejść dla pieszych.
2. Odcinek Kraków - Myślenice (droga krajowa nr 7) - rehabilitacja nawierzchni i podniesienie jej nośności do 115 kN/oś przy zachowaniu parametrów drogi dwujezdniowej GP. W I etapie przeprowadzono prace na odcinku ~,2 km Gaj - Głogoczów (2001); II etap: odcinek 8,3 km Głogoczów - Jawornik (2003); III etap: 2,5 km Kraków - Gaj oraz 5,6 km Jawornik - Myślenice (2004).
3. Odcinek Myślenice - Lubień (droga krajowa S7) - budowa drogi ekspresowej o długości 16 km (w tym obwodnica Lubnia - 3,2 km) z 3 węzłami bezkolizyjnymi (Stróża, Pcim, Lubień): droga dwujezdniowa o szerokości 2 x 7,o m z pasami awaryjnymi 2 x 2,5 m, nośność nawierzchni: 115 kN/oś, budowa 7 mostów o łącznej długości 14o m, budowa 5 estakad o łącznej długości 367 m, budowa wiaduktu o długości 47 m w ciągu drogi lokalnej, budowa murów oporowych o powierzchni 4.400 m2, regulacja rzeki Raby na odcinku 7,6 km, budowa dróg zbiorczych. Koszt: 353,0 mln złotych.
4. Odcinek Lubień - Zabornia/Chabówka (droga krajowa S7) - budowa drogi ekspresowej o długości 17,5 km (w tym tunel pod Luboniem Małym o długości 1.980 m) z 2 węzłami (Skomielna, Zabornia); droga dwujezdniowa o szerokości 2 x 7,0 m z pasami awaryjnymi 2 x 2,5 m, nośność nawierzchni: 115 kN/oś, budowa 10 wiaduktów (w tym jeden w ciągu drogi ekspresowej), budowa 3 estakad o łącznej długości 849 m, budowa mostu na rzece Lubieńce; budowa dróg zbiorczych; powierzchnia robót nawierzchniowych: 332,500 m2. Koszt: 1.000,0 mln złotych.
5. Zabornia - Chyżne (droga krajowa nr 7) - wzmocnienie nawierzchni do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś przy zachowaniu parametrów klasy GP na odcinku 345 Koszt: 45,0 mln złotych.
6. Rabka (droga krajowa nr 28) - przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową: budowa ronda o średnicy zewnętrznej 28 m, przełożenie urządzeń obcych, budowa urządzeń odwadniających i poprawiających BRD, budowa chodników, budowa zatok autobusowych.
7. Odcinek Rdzawka - Nowy Targ (droga krajowa nr 47) - przebudowa drogi na odcinku 15,3 km (w tym budowa obwodnic: Klikuszowej i Nowego Targu) z budową 3 węzłów bezkolizyjnych (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ): droga dwujezdniowa o parametrach klasy GP i szerokości 2 x 7,0 m z poboczami bitumicznymi 2 x 2,5 m, nośność nawierzchni: 115 kN/oś, budowa urządzeń ochrony środowiska, budowa ekranów akustycznych, budowa układu dróg zbiorczych. Koszt: 230,0 mln złotych.
8. Nowy Targ - Zakopane (droga krajowa nr 47) - przebudowa drogi krajowej do przekroju dwujezdniowego (2 x 7,0 m) na odcinku 13 km oraz czteropasmowego z separatorem na odcinku 5 km: dobudowa drugiej jezdni klasy GP na odcinku Nowy Targ - Poronin, poszerzenie jezdni do przekroju czteropasmowego na odcinku Poronin - Zakopane, budowa nowych odcinków drogi w Szaflarach i Białym Dunajcu, budowa dróg dojazdowych, budowa ekranów akustycznych, budowa urządzeń ochrony środowiska.
Koszt: 524,0 mln złotych.
9. Poronin (droga krajowa nr 47) - budowa bezkolizyjnego węzła "Tatrzańskiego" na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką: budowa wiaduktu nad drogą krajową i linią PKP, budowa 3 łącznic, przełożenie drogi wojewódzkiej, budowa mostu na potoku Poroniec, budowa ekranów akustycznych. Koszt: 50,0 mln złotych.
10. Obwodnica Zakopanego (droga krajowa nr 47) - budowa dwujezdniowej drogi klasy CTP n długości 1,3 km (w tym część na estakadzie): połączenie ulicy Kasprowicza (ok. 100 m przed rondem) z ulicą Powstańców Śląskich (dwujezdniowa estakada) oraz budowa łącznicy o długości 150 m do al. 3 -go Maja. Koszt: 40,0 mln złotych.
11. Białka Tatrzańska (droga krajowa nr 49) - odnowa nawierzchni na odcinku 3,3 km: wyrównanie podbudowy, wymiana nawierzchni, przebudowa chodników, budowa urządzeń odwadniających, poprawa BRD.
12. Nowy Targ - Jurgów (droga krajowa nr 49) - modernizacja drogi na odcinku 24 km do parametrów G: poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m na odcinku 10 km, wzmocnienie nawierzchni na odcinku 20 km, budowa urządzeń odwadniających, budowa urządzeń ochrony środowiska. Koszt: 40,0 mln złotych.
 

I Strona główna I Wiadomości I Kultura I Sport I Pogoda I Turystyka I Narty I Kościół I

I Radio Alex I Głos Ameryki I Z peryskopu... I DH Zakopane I Telefony I Apteki I

I Reklama I Ogłoszenia I Muzyka I Video I Galeria I Archiwum I O Watrze I