I Strona główna I Wiadomości I Kultura I Sport I Pogoda I Turystyka I Narty I Kościół I

I Radio Alex I Głos Ameryki I Z peryskopu... I DH Zakopane I Telefony I Apteki I

I Reklama I Ogłoszenia I Muzyka I Video I Galeria I Archiwum I O Watrze I
Wędrowanie śladami Ojca Świętego Jana Pawła II
w Dolinie Chochołowskiej...

(11.03.2007) Maciej Bętkowski: "W sobotę 10 marca, w przeddzień zawodów „III Biegów narciarskich śladami Ojca Świętego Jana Pawła II w Dolinie Chochołowskiej”, odbyła się pielgrzymka od Krzyża Papieskiego na Siwej Polanie w Dolinie Chochołowskiej do kaplicy Św. Jana Chrzciciela na Polanie Chochołowskiej. Pielgrzymkę prowadził ksiądz Krzysztof Pilarz proboszcz parafii Witów, na której terenie leży Dolina Chochołowska. W pielgrzymce wzięło udział 37 osób z Witowa, Kościeliska, Zakopanego, Chochołowa, Poronina, Cichego Górnego, Katowic i Kalisza.
Pielgrzymi wędrowali w trudnych warunkach w głębokim, rozmokłym śniegu drogą, którą 23 czerwca 1983 roku przebył Ojciec Święty Jan Paweł II w czasie swojej II Pielgrzymki do Polski. Wędrując modliliśmy się w intencjach z którymi szliśmy na pielgrzymkę, odmawialiśmy różaniec i śpiewaliśmy pieśni religijne. Początkowo planowaliśmy dojście do Doliny Jarząbczej, do kamienia z tablicą upamiętniającą miejsce, do którego doszedł Ojciec Święty, ale ponieważ szlak turystyczny do Doliny Jarząbczej był zamknięty ze względu na zagrożenie lawinowe, więc przetarliśmy zawiany śniegiem szlak do kapliczki na Polanie Chochołowskiej w której ksiądz Krzysztof Pilarz odprawił Mszę Świętą.
W czasie mszy modliliśmy się o szybką beatyfikację Sługi Bożego Jana Pawła II, w intencjach Ojca Świętego Benedykta XVI, w intencjach naszej Ojczyzny i o pokój na świecie, w intencjach o powrót do zdrowia i posługi duszpasterskiej księdza Mirosława Drozdka Kustosza Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach, który pierwszy zaczął organizować pielgrzymki w Dolinie Chochołowskiej po pobycie w niej Ojca Świętego, w intencjach ludzi gór; ratowników, przewodników, turystów i pracowników schronisk górskich, i w intencjach naszych własnych i naszych rodzin.
Po Mszy Świętej poszliśmy do schroniska, gdzie zostaliśmy poczęstowani wyśmienitą zupą gulaszową i bigosem, oraz gorącą herbatą z cytryną i szarlotką, które rozgrzały nas i uzupełniły nam stracone podczas wędrowania kalorie.
Dziękujemy panu Józefowi Krzeptowskiemu kierownikowi schroniska za pomoc w zorganizowaniu pielgrzymki, oraz obsłudze schroniska za miłe i gościnne przyjęcie.
Serdecznie zapraszamy wszystkich, którzy lubią zimą wędrować po górach, na kolejne „Wędrowanie śladami Ojca Świętego Jana Pawła II w Dolinie Chochołowskiej” w przyszłym roku".