I Strona główna I Wiadomości I Kultura I Sport I Pogoda I Turystyka I Narty I Kościół I

I Radio Alex I Głos Ameryki I Z peryskopu... I DH Zakopane I Telefony I Apteki I

I Reklama I Ogłoszenia I Muzyka I Video I Galeria I Archiwum I O Watrze I
Wędrowanie śladami Ojca Świętego Jana Pawła II
w Dolinie Chochołowskiej

(21.03.2006) Maciej Bętkowski: "W sobotę 18 marca 42 osoby wzięły udział w pielgrzymce „Wędrowanie śladami Ojca Świętego Jana Pawła II w Dolinie Chochołowskiej”. Pielgrzymka wyruszyła o godz. 9.15 od Krzyża Papieskiego na Siwej Polanie, a prowadził ją ksiądz Krzysztof Pilarz proboszcz Parafii Witów, na której terenie leży Dolina Chochołowska.
Razem z księdzem na pielgrzymkę przybyły siostry ze Zgromadzenia Córek Bożej Miłości: siostra Agata z Krakowa i siostry: Berchmansa, Anna, Justyna i Adriana z Witowa, oraz dziewczynki ze szkoły w Witowie: Maria Frączek, Basia Ogórek, Kasia Gut, Grażyna Ratułowska, Agnieszka Szaflarska, Natalia Kalisz, Zofia Fronczysty, Klaudia Konieczko, Ewa Mniszak, Elżbieta Witek, Dorota Witek i Kasia Witek.
Celem pielgrzymki było przypomnienie i modlitewne upamiętnienie pobytów Ojca Świętego na Podhalu, a szczególnie Jego pobytu 23.06.1983r w Dolinie Chochołowskiej i Jarząbczej. Wędrując, odmawialiśmy różaniec i modliliśmy się w intencji szybkiej beatyfikacji Sługi Bożego Jana Pawła II, w intencjach ludzi, którzy krzyże i tablice w Dolinie Chochołowskiej i Jarząbczej stawiali i wieszali, oraz w intencjach osobistych pielgrzymów.
Około godziny 11-tej doszliśmy na Polanę Chochołowską do miejsca, gdzie rozpoczyna się Szlak Papieski. Szlak był zawiany śniegiem, ale po krótkiej naradzie będących na pielgrzymce przewodników tatrzańskich, postanowiliśmy nim iść do Doliny Jarząbczej. Wprawdzie dzień wcześniej pan Józef Krzeptowski – kierownik schroniska w Dolinie Chochołowskiej – przejechał tym szlakiem na skuterze śnieżnym, ale w nocy śnieg zawiał przetarty ślad. Dlatego na czoło pielgrzymki wysunęli się narciarze, którzy ponownie przecierali trasę. Prowadził ich znany ratownik i przewodnik tatrzański Józef Pitoń z Kościeliska. Zanim jechali: Władysław Łukaszczyk, Maciej Krokowski, Andrzej Konior i Andrzej Czarniecki. Po śladach narciarzy brnął w głębokim śniegu długi wąż pielgrzymów, głośno sapiąc ze zmęczenia na bardziej stromych podejściach i dziarsko wdzierając się w głąb Doliny Jarząbczej.
Wśród pielgrzymów między innymi byli: Jan Piczura prezes Biathlonowego Klubu Sportowego „Wojsko Polskie – Kościelisko” wraz z małżonką Janiną, Krystyna i Andrzej Makowscy, Maria Folfas, Stanisław Machajewski, Janusz Mazalan i Stanisław Pitoń. W pielgrzymce brali udział mieszkańcy: Witowa, Zakopanego, Nowego Targu, Dzianisza, Kościeliska, Cichego Górnego a nawet Krakowa i Warszawy.
O godzinie 11.50 dotarliśmy do kamienia z tablicą upamiętniającą dojście do tego miejsca 23.06.1983 roku, Ojca Świętego Jana Pawła II w czasie Jego Pielgrzymki w Polsce.
O 12-tej odmówiliśmy modlitwę Anioł Pański, a następnie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, którą odprawił ksiądz Krzysztof Pilarz. Uczestniczenie we Mszy Świętej w przepięknej zimowej scenerii Doliny Jarząbczej, było dla nas wszystkich ogromnym przeżyciem, które wszyscy na pewno do końca życia zapamiętamy. W wygłoszonym kazaniu ksiądz Pilarz mówił o miłosiernym ojcu, marnotrawnym synu i dobrym synu z przeczytanej Ewangelii, o naszym życiu i o życiu Ojca Świętego Jana Pawła II, o tym czego nas nauczał i jak po górach chodził. „Pilnujcie mi tych szlaków” – powiedział kiedyś Ojciec Święty, zwracając się do ludzi gór. Dlatego wędrujemy po górskich szlakach i pilnujemy ich.
Po Mszy Świętej poszliśmy do schroniska, gdzie pielgrzymi zostali poczęstowani wyśmienitą, gorącą zupą gulaszową i herbatą z cytryną, które nas rozgrzały i uzupełniły stracone kalorie podczas wielokilometrowego wędrowania na mrozie.
Dziękując panu Józefowi Krzeptowskiemu i obsłudze schroniska za gościnne i miłe przyjęcie, żegnaliśmy się, umawiając się za rok na kolejną zimową pielgrzymkę, na którą będziemy starali się zaprosić jeszcze więcej osób. Dlatego wszystkich, którzy lubią zimą wędrować po górskich szlakach, serdecznie już teraz zapraszamy na przyszły rok, na kolejne „Wędrowanie śladami Ojca Świętego Jana Pawła II w Dolinie Chochołowskiej”