I Strona g堯wna I Wiadomo軼i I Kultura I Sport I Pogoda I Turystyka I Narty I Ko軼i馧 I

I Radio Alex I G這s Ameryki I Z peryskopu... I DH Zakopane I Telefony I Apteki I

Reklama I Og這szenia I Muzyka I Video I Archiwum I O Watrze I Leader +
Poparcie dla rozwi您ania tunelowego w Poroninie

(07.03.2009) Anna Karpiel-Semberecka: "5 marca w Poroninie odby這 si kolejne spotkanie w sprawie zakopianki. Mia這 ono na celu prezentacj aktualnego stanu prac nad studium rozwoju podhala雟kiego uk豉du komunikacyjnego. Przypomnijmy, 瞠 opracowanie powstaje z inicjatywy Marsza趾a Wojew鏚ztwa Ma這polskiego, a jego wykonawc jest firma IVV.
Marzec to dla wszystkich zainteresowanych studium gor帷y moment, poniewa termin jego zako鎍zenia wyznaczono na koniec miesi帷a. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele w豉dz i rady gminy Poronin, przedstawiciele
Federacji Obrony Podhala i Komitetu Obrony Poronina,  mieszka鎍y Poronina, a tak瞠 okolicznych miejscowo軼i. Ze studium mieli zapozna si przede wszystkim radni, niestety nie wszyscy byli obecni. Bardzo silna by豉 natomiast reprezentacja FOP.
In. Marek Wierzchowski z firmy IVV jak na ironi sp騧ni si na spotkanie z powodu kork闚 na zakopiance. Poniewa studium by這 ju wielokrotnie prezentowane mieszka鎍om, projektant skupi si na wyja郾ianiu w徠pliwo軼i z nim zwi您anych i odpowiedziach na konkretne pytania mieszka鎍闚. W Poroninie najistotniejsza kwesti jest rozwi您anie skrzy穎wania ze zjazdem w kierunku Bukowiny Tatrza雟kiej. Ludzie nadal obawiaj si, 瞠 zostanie tam wybudowana estakada, ustawione ekrany i wyburzone domy.
Popieramy rozwi您anie tunelowe, kt鏎e zaproponowa in. Andrzej Chowaniec-Rybka. Wskazujemy w studium na jego plusy - ograniczenie ha豉su i ma陰 ingerencj w krajobraz - zapewnia in.
Wierzchowski. Na tym etapie musimy jednak uj望 wszystkie mo磧iwe technicznie rozwi您ania, a wi璚 r闚nie przej軼ie g鏎 tj. estakad. Dalszy etap to opracowanie analizy ekonomiczno-technicznej dla obu rozwi您a i dopiero na tej podstawie GDDKiA podejmie decyzj - wyja郾ia. Mieszka鎍y domagali si jednak zapewnienia, 瞠 w Poroninie nie b璠zie estakady. Projektant wyja郾ia jednak, 瞠 w tej chwili ten odcinek zakopianki nie jest na etapie projektowania i nie mo積a rozmawia o szczeg馧ach. Propozycja jednojezdniowej drogi z trzema pasami o jednolitych parametrach na ca造m odcinku od Nowego Targu do Zakopanego, poparcie dla rozwi您ania tunelowego w Poroninie oraz dodatkowo modernizacja kolei wraz z usprawnieniem po陰cze lokalnych tym 鈔odkiem transportu uspokoi豉 nieco mieszka鎍闚.
Projektant poinformowa tak瞠, 瞠 studium otrzyma這 pozytywne opinie od wszystkich zainteresowanych samorz康闚 z wyj徠kiem starosty tatrza雟kiego. Studium musi jeszcze otrzyma ko鎍ow ocen od zamawiaj帷ego, czyli w豉dz wojew鏚zkich i wtedy wersja ostateczna zostanie przedstawiona mieszka鎍om. Powinno to nast徙i w drugiej po這wie marca.
In. Marek Wierzchowski z firmy IVV podkre郵a te wielokrotnie, 瞠 nie ulega 瘸dnym wp造wom i jego studium jest niezale積e. Takich zapewnie domagali si uczestnicy spotkania.
Spotkanie zako鎍zy這 si jednoznacznym wyra瞠niem stanowiska mieszka鎍闚 Poronina w sprawie poparcia dla rozwi您ania tunelowego oraz konieczno軼i jednoczesnej realizacji inwestycji drogowych i kolejowych. W
skazano tak瞠 na konieczno嗆 zorganizowania spotkania z przedstawicielami w豉dz wojew鏚zkich, Zarz康u Dr鏬 Wojew鏚zkich i projektantami ju po przyj璚iu studium."

Foto-relacja (zdj璚ia Anna Karpiel-Semberecka):


 

I Strona g堯wna I Wiadomo軼i I Kultura I Sport I Pogoda I Turystyka I Narty I Ko軼i馧 I

I Radio Alex I G這s Ameryki I Z peryskopu... I DH Zakopane I Telefony I Apteki I

I Reklama I Og這szenia I Muzyka I Video I Galeria I Archiwum I O Watrze I